neděle 23. srpna 2009

Internet vs. Noviny

Když kterémukoliv člověku, pohybujícímu se denně na internetu přijdou pod ruku noviny, stačí, aby si přečetl nadpis dané reportáže a okamžitě ví, o čem je v dalších řádkách řeč. Proč? Jako domovskou stránku má seznam.cz, po otevření vyhledávače je první co uvidí nejžhavější novinka ze světa celebrit nebo obyčejných lidí. Pokud jej název příspěvku zaujme, přečte si jej. Kliká, posunuje, kliká.
Podle mně se na stole tohoto člověka noviny, ať už bulvár nebo cokoliv jiného, nikdy neobjevily. Maximálně si je prohlédne při návštěvě své babičky, která ani neví, jak počítač vypadá, natož aby ho uměla zapnout a následně něco hledat ve virtuálním světě.
Takže jak dlouho ještě budou noviny vycházet? Jak dlouho bude trvat, než internet pohřbí tištěnou žurnalistiku? Už teď je toho na internetu víc, než dost, člověk se zde dozví víc, než v časopisech a novinách a navíc noviny stojí další peníze, které se v dnešní době šetří, kde se dá.
Přijde mi to ovšem ne zrovna fér. Po jakou dobu se rozvíjel internet a po jakou žurnalistika? První náznaky žurnalistiky se objevily už ve Starověkém římě formou dopisů a první oficiálné noviny byly vydávány v roce 1609 o to kde, se pře Anglie s Francií. První internetový server vznikl v roce 1980.
Internet je vážně skvělá věc, vezmu-li v potas, kolik práce mi usnadní. Když si uvědomím, že bych vše musela hledat v knihách! Kolik času bych strávila v knihovně! Takhle jsem v teple domova a vypisuju důležité informace do wordu.
Ovšem vážně mám raději, když se mi do rukou dostanou jakékolik noviny. Lidové, hospodářské, Mladá Fronta... Mimochodem,v Blesku čtu pouze zadní stranu, kde bývají informace o tom, co se stalo ve světě. Nějaké drby o Hanychové mě vážně nezajímají.
Ale co mě zajímá, je názor mých čtenářů:) Takže pokud budete mít čas a náladu, piště, sdělujte, přemýšlejte:) Ráda tady posedím a všechno si prohlédnu:)

3 komentáře:

  1. No naši noviny nekupují, takže já vidím noviny maximálně u dědy a tam už také moc často nejsou. Ale je to škoda, protože za pár let nebudou děti ani vědět, že nějaké noviny vůbec existují.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem strašnej člověk v tomhle směru, protože mě je uplně šumák co se kde děje. Prostě mě to vůbec netankuje. To byli na moravě záplavy a já se o tom dozvěděla asi 14 dní pozdějš než ostatní. Nikdy mě nenapadne, že bych si šla přečíst noviny, ani že bych si pustila zprávy večer v televizi. Je to horný, všichni to řikaj, že vzdělanej člověk má mít přehled co se kde děje ale mě to prostě nezajímá a nechci to sledovat jen pro pocit, že musim mít všeobecnej rozhled co se děje na světě. Takže já a noviny neexistuje :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já mamku donutila, aby znovu předplatila MF Dnes. Teď jsme jednu dobu noviny neměli a když už je zase máme, tak si je přečtu vždycky, když jenom můžu. Dřív jsem si je sem tam koupila cestou ze školy. Ale jinak koukám i na články na internetu, takže někdy se druhý den podívám do novin a půlku věcí už jsem četla. Je fakt, že třeba PREMIERE přestal vycházet a teď jde jen o internetový časopis, ale myslím, že s novinami se to nestane. Ok, spíš doufám. :D

    OdpovědětVymazat